Köpvillkor

HANDELSVILLKOR
Allmän information

JMBRYG ApS
CVR-nr. 38629689
Hadstenvej 27
8370 Hadsten
E-mail: kontakt@jmbryg.dk
Tlf.: 23 98 85 00

Betalning
Alla priser i J.M.Bryg - på webbadressen https://www.jmbryg.se/ - är inkl. MOMS

I denna butik kan du beställa dina varor online och betala via:
– Dankort.
– Visa/Dankort.
– MasterCard
– Mobilepay

Vi tar inga kortavgifter och beloppet dras från ditt kort först när varan skickas.

Du kan även välja att betala kontant, men det kräver att du kommer förbi butiken.

Frakt
Du kan välja mellan följande fraktalternativ:
GLS leverans till paketbutik: från 101.25
GLS hemleverans: från 101.25
GLS Erhverv: från 101.25

Pallgods: från 975 kr

Alternativt kan du välja att hämta den i butiken själv, vilket inte kostar något.

Leveranstiden är 2-4 arbetsdagar.

Våtjäst skickas endast måndag till torsdag, så det finns ingen risk att beställningen ligger kvar på en fraktcentral över helgen.

Ångerrätt
Som konsument har du 14 dagars ångerrätt när du handlar hos oss.

Ångerfristen löper ut 14 dagar efter den dag du mottog din vara. Har du beställt flera olika varor i en beställning, men de levereras individuellt, löper tidsfristen från den dag du får den sista varan.

Om beställningen består av flera delar eller delar, löper ångerfristen ut 14 dagar efter den dag du får den sista delen eller delen.

Gäller det ett avtal om regelbunden leverans av varor under en viss period, löper ångerfristen ut 14 dagar efter den dag du får den första varan.

Tidsfristen innebär att du har 14 dagar på dig från mottagandet att meddela oss att du vill ångra ditt köp. Du kan skicka ett mail till kontakt@jmbryg.dk eller använda standardformuläret för avbokning, som du hittar längst ner i handelsvillkoren.
Du kan inte ångra köpet genom att vägra ta emot varan utan att samtidigt meddela oss.

Hävning av del av köpet

Om du har köpt flera varor av oss har du möjlighet att returnera en eller flera varor, även om de köpts i en beställning.

Observera att du inte får tillbaka fraktkostnaderna om du ångrar en del av ditt köp.

Lämna tillbaka
När du har meddelat oss att du vill ångra ditt köp har du 14 dagar på dig att skicka tillbaka varan till oss.
Du måste själv betala för att paketet ska returneras och du är ansvarig om skador uppstår under transporten.

Vissa varor kan inte returneras med vanlig post. Detta gäller: kegerator.
Du måste själv betala för att pallen ska returneras och du ansvarar om skador uppstår under transporten.
Kostnaderna för att returnera dessa varor förväntas kosta 975,-SEK.

Ingen ångerrätt
Dessa avtal kan inte sägas upp:

Leverans av varor som har tillverkats enligt dina specifikationer eller har fått en distinkt personlig touch,

Leverans av varor som kan antas försämras eller snabbt bli inaktuella,

Leverans av förseglade varor som av hälsoskydds- eller hygienskäl inte lämpar sig för retur och där förseglingen har brutits efter leverans,

Leverans av varor som på grund av sin beskaffenhet blandas med andra varor vid leverans och inte kan separeras igen,

Varans skick när du skickar tillbaka den
Om varan har tappat i värde och det beror på att du har använt den på annat sätt än vad som var nödvändigt för att fastställa varans art, egenskaper och funktionssätt, kan du bara få tillbaka en del av köpeskillingen. Hur mycket du kan få tillbaka beror på varans kommersiella värde, och i vissa fall kan det innebära att du bara kan få tillbaka fraktkostnaderna.

Vi rekommenderar att du skickar tillbaka varan i originalförpackningen.
Om originalförpackningen saknas kan detta leda till att varans värde minskar.

Återbetalning av köpesumman
Om du ångrar ditt köp får du pengarna tillbaka. Om varan är försämrad drar vi av det belopp du är ansvarig för.

Vi återbetalar alla betalningar som erhållits från dig, inklusive leveranskostnader (gäller dock inte extra leveranskostnader i de fall du har valt en annan leveransform än den billigaste standardleveransformen som vi erbjuder), senast 14. dagar från den dag vi mottagit ditt meddelande om att du vill säga upp avtalet.
Vi returnerar pengarna med samma betalningsmedel som du använde vid köpet, om vi inte har kommit överens om annat.

Vi kan hålla inne betalningen tills vi har tagit emot varan, såvida du inte skickar oss dokumentation om att du har returnerat den.

Varan skickas till:
JMBRYG
Hadstenvej 27,
8370 Hadsten.
Vi tar bara emot paket som skickas direkt till adressen.
Du kan även ångra köpet genom att meddela oss och lämna in det personligen till ovanstående adress mot föregående överenskommelse.

Klagorätt
När du handlar hos oss som konsument gäller köplagens regler för köp av varor.
Det innebär att du har rätt att klaga i 24 månader.
Om ditt klagomål är berättigat innebär det att du antingen kan få varan reparerad, utbytt, pengarna tillbaka eller avdrag på priset, beroende på den specifika situationen.

Du måste annonsera inom "skälig tid" efter att du upptäckt felet. Om du klagar inom två månader efter att du upptäckt felet kommer klagomålet alltid att komma i rätt tid. För varor med begränsad hållbarhet är din reklamationsrätt begränsad av den hållbarhetstid som J.M Bryg har gett dig.

Om klagomålet är berättigat återbetalar vi dina (rimliga) fraktkostnader. Varan ska alltid skickas tillbaka i korrekt förpackning. Kom också ihåg att få ett kvitto på frakt så att vi kan ersätta dig för fraktkostnader.

Varan skickas till:
JMBRYG
Hadstenvej 27,
8370 Hadsten.

Vi tar bara emot paket som skickas direkt till adressen.
När du returnerar varan, vänligen inkludera en detaljerad beskrivning av problemet.

Outlösta paket

Om du misslyckas med att hämta ut ett paket i paketbutiken och det skickas tillbaka till oss ska du betala de faktiska kostnader som fraktbolaget påför oss för retursändningen. Om du vill att paketet ska skickas om måste du betala en eventuell ny leveranskostnad.

Handelsvillkoren uppdaterades senast den 16.04.2024